همه ی ما در چند رویداد کارآفرینی مربوط به حوزه کاریمان شرکت کرده ایم، اما زمانی که در این رویدادها حضور دارید، چقدر از زمان خود استفاده ی مفید می کنید؟ شناسایی برندتان به بقیه، تلاش زیاد و برخورد مناسبی می خواهد: بلاخره، دست شماست که چطور برند خود را به افرادی حرفه ای معرفی کنید که در آن رویداد شرکت کرده اند. اگر برای شما سخت است که درباره خودتان و سازمانتان با افرادی صحبت کنید که می توانند کمک کنند رشد کنید – یا این که نمی دانید که چه روشی برای برخورد با افراد مختلف بهتر جواب می دهد – دارید یک فرصت طلایی برای رشد شرکتتان را از دست می دهید.
شبکه سازی یک بخش حیاتی کسب و کار است. شما هیچ وقت نمی دانید که قرار است با چه کسی ملاقات کنید یا چگونه می توانید در آینده به همدیگر کمک کنید. پس بهترین راه شبکه سازی در یک رویداد – یا جاهای دیگر – چیست؟ در مقاله زیر، 10 عضو شورای کارآفرینان جوان، بهترین نکته های شبکه سازی خودشان را برای دیگر کارآفرینانی که می خواهند شبکه سازی کنند، یا شریک تجاری، مخترع و مشتری پیدا کنند، به اشتراک گذاشته اند. این چیزی است که آن ها توصیه می کنند:
در هر کاری که انجام می دهید صادق باشید و برای یک هدف عالی تر آن کار را انجام دهید. هنگامی که یک محصول یا خدمات را برای مشتریان یا سرمایه گذاران توضیح می دهید، باید به آن ها توضیح دهید که: یک، در این محصول یا خدمات چه ارزشی برای آن ها وجود دارد، و دو، این که چه هدفی به جز سود مالی دارید.کمال نگری و قابل اعتماد بودن همیشه بقیه را جذب می کنند. – الکساندر برد، Kiss My Keto
خودتان را نشان دهید. نترسید که خودتان باشید. رقابت پذیر باشید و آماده باشید که هر سوالی را بهتر از بقیه جواب دهید، و با تواضع به بقیه گوش دهید. متمرکز باشید، و در عین حال آماده باشید که با بقیه هم کار کنید. اطمینان حاصل کنید که به ارزش و کیفیت بیشتر از کمیت اهمیت می دهید. – سیمونتا لاین، Ausonia Partners LLC
هر کاری که می کنید، تمرکزتان را روی آن بگذارید. اگر در یک جلسه ای با دو یا حتی 10 نفر شرکت می کنید، آنجا واقعا حاضر باشید و حضور فعال داشته باشید. عمل کردن و شرکت در جلسه با نیت قبلی، بهترین راهی است که نه تنها شما را در ذهن بقیه ماندگار می کند، بلکه نشان می دهد که شما همکاری عالی هستید. – آری یو، StormX.
شرکت ما در اولین سال تاسیسش، بدون خرج کمترین پولی برای بازاریابی، به درآمد 1 میلیون دلاری رسید. ما 100% متعهد شده بودیم که رضایت مشتریان را جلب کنیم و این کار را مهم تر از راه اندازی کمپین های بازاریابی می دانستیم. این باعث شد که مردم محصول ما را به هم معرفی کنند و مشتریان ما نیز رشد کنند. نکته ی دیگر این است که همیشه به جای "گفتن"، "نشان بدهید". ما همیشه اول یک نمونه رایگان پیشنهاد می کردیم و مشتریانمان را به دلیل کیفیت محصولمان جذب می کردیم. – ساشا ادر، NewtonX.
خودتان باشید و کاری را انجام دهید که دوست دارید. پول شما را پیدا خواهد کرد. مردم به سمت انرژی و اشتیاق شما کشیده خواهند شد. و 80 ساعت کار در هفته مثل تفریح می شود. –شیو مادان، Block Party Tickets.
شبکه سازی کاری نیست که چون فکر می کنید برای جذب مشتری یا گسترش شرکتتان کمک می کند، انجام دهید. بلکه یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش آگاهی شما نسبت به رقیبانتان، صنعتتان و فرصت های آینده است. به آن به عنوان راهی نگاه کنید که به درد شناخت افرادی که احتمالا نقش مهمی در موفقیت یا شکست آینده شما بازی خواهند کرد، می خورد. – رایان بونگارد، Twelve21 LLC.
اطمینان حاصل کنید که می توانید کاری که می کنید و افرادی که به آن ها خدمتی ارائه می کنید را در دو جمله یا کمتر خلاصه کنید. هر چه خلاصه تر، بهتر. –الی لوزانو، Ally Lozano LLC
ایجاد یک بورسیه برای دانشجویانی که ارزش ها و علاقه های مشترکی با شریکان و مشتریان ما دارند، راه عالی ای برای ساختن یک جامعه حول برند ما، و شروع صحبت درباره ی علاقه های مشترک ما بود. –چارلی مینارد، Going Merry
محصولی داشته باشید که منحصر به فرد است و مشکلی را حل می کند که همتایان شما نمی توانند حل کنند. مشکلی را پیدا کنید که افراد خیلی کمی برای آن چاره اندیشیده اند. –بریتنی واتکینز، Brittany Wartkins
صداقت، کلید طلایی است. خودتان باشید. خیلی افراد در شبکات اجتماعی وجود دارند که به چیزی که نیستند وانمود می کنند. هنگامی که یک نفر دروغگویی شما را حس کند، شما او را برای همیشه از دست داده اید. صداقت می تواند به شما کمک کند اعتمادسازی کنید، رابطه ی درازمدتی می سازد، و فرصت های شما را افزایش می دهد. –فرانک منگرت، ebenefit Marketplace LLC.
درباره این سایت